Strona głównaZaproszeniaWyjazd na kanonizację Jana Pawła II

Wyjazd na kanonizację Jana Pawła II

Pielgrzymka na kanonizację Jana Pawła II i Jana XXIII dobiegła końca.

Tam byliśmy... po całonocnym oczekiwaniu udało się naszej grupie udało dostać się na Plac św. Piotra.

Transmisja z Mszy św. kanonizacyjnej.

25 kwietnia, niemal punktualnie, o 14.30 wyjechaliśmy z Poznania. Po długiej - trwającej niemal 27 godzin - podróży dotarliśmy do malowniczo położonego Montefiascone, do hotelu Urbano V. Po krótkim odświeżeniu się, udaliśmy się do Rzymu, aby całą noc oczekiwać na uroczystości kanonizacyjne. Noc spędzona na ulicy była nie lada wyzwaniem, jednak prawie wszyscy pielgrzymi wytrzymali i "wystali" swoje miejsce na Placu Świętego Piotra. Uroczystość rozpoczęła się o g. 9 Koronką do Miłosierdzia Bożego. Kilka minut przed 10 na placu pojawił się Benedykt XVI, a chwilę później zgromadzeni mogli zobaczyć Papieża Franciszka. Msza św. zakończyła się po godzinie 12, ale część z pielgrzymów postanowiła pozostać dłużej na placu, aby zobaczyć z bliska papieża objeżdżającego papamobilem sektory. Następnego dnia zwiedzaliśmy Rzym, podziwiając bazylikę św. Jana na Lateranie, Koloseum, Forum Romanum, Schody Hiszpańskie, Fontannę di Trevi, Plac Hiszpański i Zamek Anioła. Był tez czas na zakup pamiątek czy kawałek pizzy. Następnego dnia udaliśmy się do Orvieto. Katedra w tym mieście była świadkiem cudu eucharystycznego. Po zakupach, ruszyliśmy dalej w drogę, aby dotrzeć do Rimini. Zatrzymaliśmy się w hotelu Grifone Bellariva, skąd było tylko kilka metrów na plaże. Co odważniejsi wykąpali się w morzu, a wieczorem chętni uczestniczyli w wieczorze wspomnień o Janie Pawle II. Kolejnego dnia dotarliśmy do Wenecji, gdzie każdy na własną rękę mógł podziwiać zabytki tego miasta i spacerować urokliwymi, wąskimi uliczkami. Kolejnym przystankiem była Pad

wa i sanktuarium św. Antoniego Padewskiego. Na nocleg dotarliśmy do hotelu San Vito w pobliżu Werony. Ostatni dzień poświęciliśmy na powrót do Polski. Wymownym przystankiem był jedynie obóz koncentracyjny w Dachau. Zdjęcia można znaleźć w naszej galerii.

Informacje:

- można już odbierać zamówione zdjęcia.

- chętni, którzy chcieliby, aby ich zdjęcia znalazły się w naszej galerii, mogą przesyłać je mailem